Hier vind je veel gestelde vragen van sollicitanten. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Welk project ga ik doen als ik bij Brisq kom te werken?

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven. Brisq voert haar werkzaamheden door het hele land uit, binnen diverse branches, bij verschillende klanten. Zo doe je kennis en ervaring op in diverse marktsegmenten, met uiteenlopende toepassingen en vele systemen. Als technische professional ben je breed inzetbaar. We bieden je de mogelijkheid om afwisselende en uitdagende projecten te doen.

Heb ik zelf invloed op de projecten die ik ga uitvoeren?

We houden rekening met jouw wensen en ambities bij het inzetten van jou als professional op de projecten. We kijken natuurlijk wat er bij je kennis en ervaring past en wat je aan kan. Je kan invloed uitoefenen door zelf kansen te signaleren en ons hierin mee te nemen. We dagen je ook uit om je elke keer een stapje verder te ontwikkelen. Door nieuwe kennis en ervaring op te doen waarbij je natuurlijk altijd terecht kan bij je collega’s.

Op welke locatie voer ik mijn werkzaamheden uit?

Afhankelijk van het project en de fase van uitvoering voer je je werkzaamheden op een kantoor van Brisq of op locatie bij de klant uit. Dat wisselt soms dagelijks. Waar mogelijk kan je ook deels thuiswerken. De grote diversiteit in opdrachten leidt tot een variëteit in werkomgevingen: de terminal van een luchthaven, een distributiecentrum, een laboratorium of de directe omgeving van een reusachtige hijskraan. Als je dat leuk vindt is inzet in het buitenland zeker mogelijk. Zeg het maar! Natuurlijk hebben we bij ons op kantoor ruime werkplekken en goede voorzieningen.

Kan ik in het buitenland worden ingezet?

Regelmatig ontwikkelen we toepassingen voor installaties die ergens elders in de wereld staan opgesteld. In dat geval vindt de inbedrijfstelling op locatie in het buitenland plaats. Is dat echt iets voor jou, dan moet je zeker eens komen praten. Inzet in het buitenland gebeurt uitsluitend in goed overleg.

Welke systemen en software past Brisq toe?

Brisq maakt gebruik van een divers palet aan systemen en software. Op PLC vlak werken we veel met systemen van Siemens, Beckhoff, B&R, Allen Bradley en Schneider en andere op Codesys gebaseerde systemen. In de procesautomatisering worden de DCS systemen van ABB, Emerson, Honeywell en Siemens PCS7 door ons toegepast. De SCADA/HMI en MES systemen zijn veelal van bovengenoemde leveranciers. Voor de productie informatisering worden door ons applicaties ontwikkeld in SQL databases, in historians of met C# en web technologie.

Hoe ziet het arbeidsvoorwaardenpakket van Brisq er uit?

We hechten veel waarde aan jouw persoonlijke ontwikkeling en bieden je hiervoor uitgebreide studiemogelijkheden. We hebben bij Brisq arbeidsvoorwaarden met veel keuzes zodat je ze kan laten aansluiten op jouw persoonlijke situatie en voorkeuren. Hierbij kan je denken aan een leaseauto of mobiliteitsvergoeding, flexibele werktijden, persoonlijke loopbaanbegeleiding, handige zaken zoals een laptop, vrije keuze voor je eigen smartphone en een dertigtal vakantiedagen.

Welke ontwikkelingsmogelijkheden heb ik bij Brisq?

De wereld om ons heen en de techniek waar we mee werken ontwikkelt zich voortdurend. We verwachten van onze medewerkers dat ze passie voor hun vak hebben en zich continu willen blijven ontwikkelen om vooruitstrevend te blijven in onze dienstverlening naar klanten. We vinden het niet alleen belangrijk dat je bijblijft met de technische ontwikkelingen, maar dat je ook je professionele vaardigheden ontwikkelt en daarmee je persoonlijke groei. Hiervoor heb je een heel pallet aan mogelijkheden tot je beschikking. Training en opleiding spelen hierin natuurlijk een rol, maar zeker ook de sparring met en begeleiding van senior collega’s, thema bijeenkomsten met vooraanstaande sprekers uit ons vakgebied en niet te vergeten en vooral uitdagende projecten waarin je jezelf kan ontwikkelen. Minimaal 3 keer per jaar plannen we tijd in om je ontwikkeling met je te bespreken en je hierin te begeleiden.

Hoe gaat Brisq om met reistijd?

Brisq is een dienstverlener en de klant staat bij ons dan ook voorop. We automatiseren de processen van onze klanten en zijn dus nauw betrokken bij de mensen die ermee moeten werken en de machines, fabrieken en objecten die moeten gaan werken. Flexibiliteit is dan ook belangrijk, maar reizen is natuurlijk grotendeels verloren tijd, is slecht voor het milieu en kost geld. Gelukkig is veel automatiseringswerk plaats en tijd onafhankelijk. We gaan dan ook altijd in overleg met onze klanten hoe en waar we het zo kosten efficiënt kunnen doen. Daarvoor hebben we zelf 2 kantoren in Nederland beschikbaar en ondersteunen we het nieuwe werken. Als menselijke maat houden we aan dat een frequente reistijd van meer dan 1 uur vanaf je woonplaats een extra belasting geeft die niet zonder overleg wordt genomen.